مقالات دیگر

راهنمای مطالعه

تعمیر اینورتر دلتا

جهت تعمیر اینورتر دلتا به بررسی فالت‌های مهم این درایو می‌پردازیم و همچنین نمونه‌های اینورترهای تعمیر شده در الکتریکالا را مورد بررسی قرار می‌دهیم:

تعمیر اینورتر

شرکت دلتا (Delta):

شرکت Delta در سال 1971 توسط آقای Bruce Cheng درتایوان تأسیس گردیده است و در عرصه راه حل‌های الکتریکی از سال 2002 تا سال 2006 در ردیف اولین و برترین‌های روز دنیا بوده است. در سال 2015 نیز در میان 45 شرکت در بخش شرکت‌های در حال توسعه و پیشرو رتبه اول را در بخش تجهیزات الکترونیکی کسب می‌کند و به عنوان برند شناخته شده در صنعت جهان مطرح می‌شود. در ‌واقع شرکت دلتا پیشروترین کمپانی در زمینه اتوماسیون صنعتی در آسیا است که هر روز با خرید کمپانی‌های دیگر، در حال تبدیل شدن به یک غول چند ملیتی است. این کمپانی یکی از کامل‌ترین محصولات در زمینه اتوماسیون صنعتی را دارا می‌باشد، که با کیفیتی بسیار عالی و قیمتی اقتصادی و مناسب, یکی از پر مصرف‌ترین و پرفروش‌ترین محصولات در آسیا به شمار می‌رود.

کمپانی دلتا اولین تولید کننده منابع سوئیچینگ می‌باشد و در زمینه‌های مدیریت برق، ساخت قطعه، نمایشگر‌هاي  LCD، تولیدات شبکه و اتوماسیون صنعتی از مهم‌ترین تولید کنندگان به شمار می آید. تخصص در الکترونیک صنعتی و دانش فنی وسیع این شرکت در زمینه تکنولوژی کنترل، دلتا را در بازار اتوماسیون صنعتی پیشرو کرده است. در حال حاضر دلتا دارای کارخانه‌هایی در تایوان، ژاپن، اندونزی، تایلند و چین می‌باشد. همچنین مراکز R&D و دفاتر فروش و سرویس دلتا در سرتاسر جهان آماده خدمت به مشتریان هستند.

دلتا جوایز بسیاری از جشنواره‌های بین‌المللی دریافت کرده است. این شرکت در زمینه نوآوری در صنعت برق و پاسخگویی به نیاز مشتریان به رسمیت شناخته می‌شود. از سال 2011 در هر سال برای شاخص جهانی توسعه پایدار انتخاب می‌شود. در سال 2015 در فهرست بازار‌های نوظهور و درحال پیشرفت قرار گرفت. همچنین در میان 45 شرکت تولیدی تجهیزات الکتریکی در رتبه اول جهانی قرار گرفت. از محصولات پرکاربرد و معروف این شرکت در صنعت برق تولید اینورتر، سروو موتور و درایو آن و PLC است که شروع سابقه تولید آن‌ها در این کمپانی، در حدود سه دهه می‌گذرد. همچنین این کمپانی توانسته در سراسر دنیا نمایندگی‌های خود را که ارائه دهنده محصولات و خدمات فنی و پشتیبانی محصولات است، تاسیس کند.

مدل های مختلف اینورتر دلتا:

اینورترهای دلتا با مدل های CP2000,M,B,C2000,C200 و… در ایران شناخته شده است در هنگام خرابی این اینورتر ها ابتدا علل خرابی را مورد بررسی قرار دهید.

در هر درایوی یک سری پارامتر اساسی جهت تنظیم وجود دارد که در صورت عدم توجه به آن‌ها می‌تواند زمینه ایجاد یک مشکل اساسی در درایو را فراهم کند. اما آگاه بودن به هشدارها و خطاهای مختلف، کمک به حل ایراد پیش آمده می‌کند. برای مثال خطای BB در درایو دلتا به معنای این است که خروجی درایو خاموش شده یا دیگر کار نمی‌کند، یا زمانی که جریان افت کند و پایین بیاید خطای LC را نمایش می‌دهد، همینطور در حالتی که ورودی ما دچار مشکل شود و قطع گردد ما با دیدن خطای PHL به این نکته پی خواهیم برد.

تعمیر اینورتر دلتا

اینورتر دلتا تعمیر شده در کارگاه تعمیرات الکتریکالا:

 اینورتر دلتا مدل F
توان 110kw
گزارش نحوه تعمیر:
مشکل این درایو در ورودی بود که شامل تریستورها و شمش ورودی می‌شد که سوخته بود،  با تعمیر آن‌ها اینورتر Over Haul گردید، هم‌چنین باید درنظر داشت، یکی از علل سوختن درایوها شل بودن پیچ‌ کابل‌های ورودی و خروجی می‌باشد که در این‌جا یکی از پیچ‌های ورودی شل بود و باعث آسیب جدی به درایو گردیده بود.

تعمیر اینورتر دلتا مدل C2000

توان 315KW
گزارش نحوه تعمیر: یکی از دلایل خرابی اینورترها عدم نگهداری و نامناسب بودن محل نصب می‌باشد. درایو 315KW C2000 که در یک کارخانه نورد فولاد روی یک موتور 250KW نصب شده بود. به دلیل وجود گرد و غبار و دود ناشی از کار مورد نظر آسیب جدی دیده بود، در نتیجه درایو دمونتاژ و مونتاژ گردید و کلیه قطعات آن سرویس شد، کنتاکتور آسیب جدی دیده بود که تعمیر گردید و بلبرینگ فن تعویض گردید و روی درایو نیز مقاومت شارژ تعویض گردید.

 

 تعمیر اینورتر دلتا مدل M

توان 3.7kw
عیوب اعلامی: پس از بازدید اولیه توسط کارشناسان، تشخیص داده شد که دستگاه نیاز به سرویس بدنه و تعمیر برد پاور دارد.
گزارش نحوه تعمیر:
با توجه به نوع دستگاه و نوع خرابی و تشخیص متخصصان ما سرویس بدنه معلوم شد که عیب دستگاه از برد پاور بوده و دلیل نوسانات ورودی به همین دلیل بوده است و به همین دلیل به تعمیر برد پاور پرداخته شد.

تعمیر اینورتر دلتا مدل B

توان 18.5KW
عیوب اعلامی: اینورتر قبل از ارسال به تعمیرگاه و در هنگام به برق زدن جرقه می‌زد.
گزارش نحوه تعمیر:

  •  یکی از دلایل آسیب‌ دیدگی اینورتر می‌توانست این باشد که ورودی دستگاه مشکل دارد.
  • یا قسمتی از درایو و بردها یا قطعات دچار مشکل شده است، یا حتی می‌تواند از برد تغذیه باشد.
  • در حین تعمیر معلوم شد لینک DC اینورتر آسیب دیده است
  • همچنین نیاز به دمونتاژ و مونتاژ قطعات الکترونیکی برد تغذیه داشت.
  • در پایان پس از برطرف کردن عیوب از اینورتر تست راه اندازی موتور گرفته شد.
  •  تست گرفته شده حاکی از برطرف شدن مشکل داشت.
 تعمیر اینورتر دلتا E

توان 5.5KW

عیوب اعلامی: اینورتر فالت Over Voltage را نشان می‌داد.

گزارش نحوه تعمیر:

  • پس از ورود دستگاه به کارگاه به دلیل داشتن گرد و غبار دستگاه با مواد خاص شستشو داده شد
  •  پس از آن مورد بازدید کارشناسان قرار گرفت که مشخص شد مشکل دستگاه از IGBT آن است.
  • پس از تعمیر این قطعه، فن دستگاه نیز تعمیر و مورد سرویس قرار گرفت.
  •  از دستگاه تست راه اندازی موتور گرفته شد.
مقالات مرتبط

آخرین مطالب